Roxanne&Magda in Mombasa

'' We can't always do great things, but we can do small things with great love...''

Habari (Hello),

Leuk dat je een kijkje komt nemen op onze reisblog. Van harte welkom...Ofwel Karibu.
(geleerd bij de workshop Swahilli!

Wink

Revalidatiecentrum APDK
Over 2 dagen vertrek ik samen met mijn moeder Magdanaar Kenia om vrijwilligerswerk te doen bij APDK, een revalidatiecentrum voor kinderen met een handicap zoals bijv. een verlamming,klompvoeten of andere beperkingen. Heftig, want in Kenia zijn er weinig voorzieningen,en er is vaak te kort aan personeel.
In het huis verblijven 60 kinderen permanent en 40 voor tijdelijke duur. Het werk wat we gaan doen is helpen bij het lesgeven in het schooltje, ondersteunen bij de dagelijkse zorgtaken en leerzame en leuke activiteiten ondernemen met de kinderen. Daarvoor hebben we een activiteitenmap samengesteld met voor elkeleeftijd leerzame, leuke bezigheden.
Voor een beter beeld van het project kan je kijken bij video's. Bij de pagina foto's staat o.a. een foto van het speelgoed wat we hebben ingekocht voor de kids.

Armbandjes actie
Voor het project waar we gaan werken hebben we een armbandjes actie opgezet samen met Petra Bosch een voormalig vrijwilliger van het project. Met de verkoop van hebben we €1584,50 opgehaald om het project financieelte ondersteunen. We willen via deze weg iedereen bedanken voor de supportvan deze actie. Echt super!! Geweldig hoe iedereen enthousiast isom te helpen.Het geld word besteed aan de renovatie van een therapeutisch zwembad en aan operaties. In het zwembadkunnen de kinderen oefeningen doen waardoor zesneller herstellen.

Laatse loodjes in Hollanda
Het is nu écht aftellen.SPANNEND! Vaccinaties gehaald, kleding verzameld, speelgoed ingekocht, koffers zo goed als gepakt.We gaanvrijdag 20 juli 21.30 uur de lucht in, 7.30 uur lokale tijd arriveren we in Kustplaats Mombasa. Daar zal 'Peter', een lokale jongen van vrijwilligersorganisatieDoingGooodons bij de luchthaven opvangen, met eennaambordje 'Roxanne&Magda'. Daarna zullen wekennis gaan maken met ons gastgezin, haar naam is Mamma Lea en ze heeft 2 kinderen. Voor haar hebben we een Hollandspakketje samengesteld als cadeautje; sleutelhangers met klompjes voor de kids, stroopwafels, en een Delftsblauw keukenschort. Nog even drop kopen om het compleet te maken.Typisch Nederlands. Ook staat er die dag al een rondleiding door de stad op het programma.En als danalles een beetje volgens planning verloopt zullen we maandag gaan kennis maken met de kinderen....We zijn benieuwd.

Nou, dit was ons eerste berichtje. We zullen jullie tijdens ons verblijf op de hoogte houden van onze ervaringen, vertellen wat we meemaken én als de internetverbinding het toelaatfoto's plaatsen.

Veel Liefs,

Roxanne & Magda

Ilse

Leuk om jullie te volgen...dit zal vast een onvergetelijke ervaring worden! Geniet nog van de laatste dagjes thuis!

Liefs Ilse

Elly

Goh ,spannend voor jullie en ook wel een beetje voor mij ,hoe alles zal gaan.
Ik zal dan ook zeker vaak naar jullie verhalen uitkijken .
En missen dat ga ik mijn vriendinnetje zeker ook,nog nooit gebeurd tijdens onze vriendschap dat ik Magda bijna 5 volle weken niet ga zien ,saai ook haha.
Maar ga genieten ,blijf voorzichtig en vooralsnog een goeie reis !!!! Dikke kus allebei ,El

Janine

Spannend! Nu gaat jullie avontuur echt beginnen na lange tijd voorbereiden! Ben echt zo benieuwd hoe jullie het gaan hebben. Super wat jullie daar gaan doen, zal zeker heftig zijn maar wat een goed doel!!

Succes!

Liefs Janine

Sanne

Wowww spannend hoor, nu is het echt bijna zover!! Vind het zo super stoer wat jullie gaan doen en weet zeker dat jullie straks een ervaring rijker zijn die jullie nooit meer zullen vergeten!! Heel veel plezier en succes, let goed op elkaar en ik ga jullie hier zeker volgen!! Kijk nu al uit na het volgende verhaaltje, maar voor nu een hele goede reis en succes de eerste dagen!!

Liefs X Sanne

Hannah

Heey rox!

Super tof en geweldig dat jullie dit gaan doen! Heeeel veel plezier en succes! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, dus ik blijf zéker lezen! Daarna snel in real life bijkletsen! X Hennes :)

Lincy

Wauw! Finally... Friday it IS.. Africa it IS! Have fun dames. Ontzettend veel plezier in Afrika. Dat jullie maar 'n ontzettend bijzondere tijd mogen meemaken! Fijne vlucht, ga jullie weblog volgen, absolutely!! Dikke kus

Natascha&Solanche :)

Hallo lieve Oma&tante Rox,Hele goede reis&geniet van deze speciale vakantie!!We Volgen jullie :D Dikke kus&knuff!

Arno

Heel veel plezier toegewenst! Ik zal de berichten (en vooral de foto's) in de gaten houden ;)!

Miep

Hallo Roxanne en Magda,

wat een geweldig spannend en interessant avontuur!
Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen! Leuk dat ik aangemeld ben voor deze nieuwsflitsen :).
Zet 'm op, heel veel suces en plezier en na de vakantie een keer bijkletsen!!

Liefs Miep

marij,maurice en mees

Dames
ben trots op jullie dat jullie dit doen. Hoop dat het een geweldige ervaring wordt...
liefs van ons!

brigitte Greindl

hallo ihr Beiden ,wünsche euch viel Kraft und Freude bei der Arbeit .liebe grüße brigitte und josef

Rien Dortmans

Hallo saampjes. Even bij Elly jullie site opgevraagt te hebben kan ik jullie mooi volgen. Inmiddels is het maandag en zal het voor jullie wel spannend zijn. Ik denk als jullie straks thuis komen dat je dan pas beseft hoe goed wij het hier hebben ondanks de zogenaamde crisis. Het ga je goed en doe je best! Gr. Toos en Rien.

Rien Dortmans

3 x jullie is wel veel, zie ik nu in het bericht,maar hij was al weg en kon het niet meer veranderen! Sorry!

Roy

Hey mam en roxie alles goed daar ?
Heel veel plezier en succes nog een keer jullie .....
Maak er iets supers van en kijk goed uit he ..........

xxx Love you Roy en Annieck

Louisa van Wanrooij

Hoi Magda en Roxanne. Heel veel succes en plezier.
Wees vooral voorzichtig.
Groetjes ook van Andre en tot mails.

Toos

het is goed om te horen dat jullie de reis goed is verlopen.Nu begint er een spannende tijd. Maar dit komt ook allemaal goed jullie kennende.Nou veel succes en we blijven jullie volgen dikke kus Toos

Ine v M.

Jambo Magda en Roxanne, mooi om een beetje met jullie mee te mogen reizen dmv. jullie verslagen. Wat een indrukken zo die eerste dagen! Ik hoop dat jullie daar een verschil kunnen maken, niet allleen voor die kinderen daar, maar ook voor jullie zelf. Dat gaat zeker gebeuren, twee lieve mensen uit Nederland, dat moet indrukken achterlaten. Heel veel plezier, ben benieuwd naar het volgende verslag X

Louisa van wanrooij

Wat een mooi verslag van jullie,wel heftig in zo,n ver land.
Fijn dat je die kinderen een beetje geluk kunt brengen.
Wij kunnen ons dat nauwelijks voorstellen maar jullie zien
Het nu en daarbij kun je ze ook nog helpen.
Dat moet toch een goed gevoel geven.
Veel liefs en groetjes,wij denken aan jullie.
Andre Louisa

conny

He vrouwke`s schortje vond de gast vrouw mooi leuk om te lezen.
En hebben jullie al wat mee gebrachte spulletjes aan de kinderen kunnen geven?
Verder wens ik jullie nog een leerzame en funktionele tijd toe groetjes Conny

Rees & Helma

He Meiden

we hebben de eerste indruk van jullie avontuur gezien,ook het filmpje en de foto s bekeken.nou we wensen jullie heel veel sterkte en ook plezier toe natuurlijk.

super knap dat jullie dit doen.

Rees & Helma

Mama en Oma

Nou eindelijk een woordje van Oma.
IK snapte maar niet waar ik op moest drukken,ja opslaan vond ik niet logichs.Nou meiden wat een verhaal zeg,kon me wel inleven zo goed weer gegeven, knap hoor roxanne.Zijn jullie al een beetje gewend?Want alles is zo andersBen wel heel trots op jullie hoor ,kijk uit naar je volgende verhaa.

Heel veel liefs van Mama en Oma
dikke kussen.l

Ad

Jambo Roxy en Magje hopelijk gaat het nog steeds goed met jullie tweetjes.Wat een indrukwekkende reis daar in Kenia,mooi hoe jullie je eigen nuttig maken voor die onderverzorgde zieke kindjes (wat zullen ze jullie straks misse)en tussendoor een dagje Safari zodat je er ook efkes tussenuit bent.Want het zal extra moeilijk zijn die zieke kindjes te helpen in je achterhoofd wetende hoe dat in nederland zou gebeuren.Probeer er samen iets van te maken voor de mensen daar en ook een beetje voor julle zelf.Dit zal voor jullie je meest onvergetelijke reis ooit zijn. Succes en Groetekus

Toos

Jambo meiden,wauw wat hebben jullie daar een boel meegemaakt.Leuk om te zien dat de kinderen zo stralen,en zelfs jullie.
Dadelijk weer thuis is er genoeg te vertellen over alles wat je daar hebt gedaan en ondernomen.
Een hele goede reis en toch weerziens.Groetjes Rien en Toos en een dikke kus.

Doingoood