Roxanne&Magda in Mombasa

Terugblik Safaritrip en meer

Habarigani Allemaal,

Laughing

Het weekend is weer almost done. Daarom even een korte terugblik op de belevenissen hier in Kenia. Na de reis met de ambulance hebben we donderdag en vrijdag gewerkt bij APDK. Door de reis met de ambulancebeseffenwe meer uit wat voor primitieve dorpende kinderen veelal komen.
We keken er naar uit om de kinderen weer te zien. De vrolijke gezichten, en soms de ondeugende streken, waar we dan savonds over napraten en om moeten lachen. We hebben met klei cijfers gemaakt en met wascogekleurd.Bij degrotere meiden zijn we nagels gaan lakken.Kei blij met de glitters en de felle kleuren. We hebben de muziekles meegemaakt. Ze zongen een cool Afrikaans kinderlied!

Safari Tsavo East
We zijn zaterdagoctend richting Nationaalpark 'Tsavo-East' afgereist voortweedaagse safari. Het park is enorm uitgestrekt en loopt door tot Tanzania, een van de buurlanden van Kenia. Ondanks de droogte zagen we veel verschil in landschap, wat voor we de eerste dieren troffen al erg mooi was om te zien. Weverbleveneen nachtbij Voi Lodge boven op een heuvel. Het uitzicht vanaf daar was adembenemend, nog nooit zo'n mooie skyline gezien in m'n leven.Kreeg echt het 'Simba' gevoel vanuitde Lion King.;) Overal op het resort zag je bordjes met' silence' waardoor het soms echt muisstil was en je alleen wat vogels hoorde, olifanten hoorde drinken enje vele buffels zag komenen gaanvan en naar de drinkplaats, die zich beneden de heuvel begaf.

Bezoek Masai Village
Van lokale mensen hoorde we hier en daar al dat in Kenia maar liefst 70 verschillende stammen leven met vele hun eigen taal. Lea en Francis, de ouders van het gastgezin komen zo ook uit verschillende stammen. Een van de bekendste is het Masaivolk, die zich veelal in Nairobi bevinden. Door de jaren heen zijn ze over het land verspreid en leven ze ook in buitengebieden van Mombasa. Op de terugweg vanuit de safari hebben we een van deze dorpjes bezocht. We hadden een toeristische act verwacht, maar dit viel erg mee. Volgens de persoon die ons heeft rondgeleid was dit dorp een grote familie en de vader van deze man heeft 9 vrouwen waar het hele dorp zo ongeveer uit ontstaan is. De Lemenhuisjes van binnen zijn pikdonkeren hun beddengoed wasde vacht van eenkoe. Verder hebben we gezien hoeze vuur maken enhoe een Masaidans er aan toe gaat met alle maffe smurven geluiden van dien.
Voor een indruk van dit weekend, de foto's spreken voor zich.

'Time Flies', Gas geven bij APDK
Na een gesprek bij APDK en met anderevrijwilligers hebben we plannen gemaaktover hoe we ons dekomende twee weken nog nuttigkunnen makenvoor de kinderen van de kliniek. De grootste zorg is dehygiene.We denken,zien en ruiken dat dekinderen niet goed gewassen worden.Dithebben weook uitgesprokennaar de staff. Ze beweren glashard dat de kinderen iedere ochtend vroeg in de ochtend gedoucht worden.We gaan hier deze week bij assisteren.

We zijn benieuwd hoe het er aan toe gaat.Hiervoor hebben we eenvoorraad Dettol, zeeppompjes en kindertandpasta gekocht en handdoeken geregeld. Ook de uniformen die de kinderen dragen mankeert alles aan, geen knopen en overal gaten. De maten wordt niet naar gekeken en niemand heeft een uniformvoor zichzelf.Eerst maar eens de kast geordend en alles uitgezocht.We zijn begonnen methet aanzetten van nieuwe knoopjes. Magda heeft een man achter de naaimachine gekregen om restant van de uniformen te herstellen. Daarnaast een stranddag met de kinderen in het vooruitzicht en gaan we met een groep het gebouw schilderen. Er valt dus nog een heleboel te doen.

Nu we op de helft zijn, gaat het als een speer. En begint de tijd te dringen. Nog even alls op alles, en ook deze weken nog blijven genieten.

Wink
Wederom thanks voor de reacties.

Voor een indruk van dit weekend zie de foto's en bij APDK hebben we nog wat foto's toegevoegd.

Much Love,

Magda&Roxanne

petra

Hoi meiden, indrukweekend allemaal hoor wat jullie beleven, fijn he om het te kunnen delen 's avonds. Willen jullie aan Leah eens vragen waar de nieuwe uniformen van vorig jaar zijn, ik lees dit steeds van jullie en vind het nog steeds raar, zouden die in een jaar dan alweer helemaal versleten zijn? Zou het fijn vinden als jullie dit willen doen. Geniet nog en succes met jullie plan!! groetjes

Janneke

Heey!!! Wat zijn jullie toch geweldig bezig!! Helemaal trots op jullie! En idd ga de komende twee weken maar alles uit de kast halen wat er in zit! Super voor die kinderen wat jullie allemaal voor hun doen. Succes!

Liefs Janneke

Ilse

Hoi hoi,

Weer een prachtig verhaal! Fijn dat jullie zoveel kunnen betekenen voor de kinderen! Succes nog...keep up the good work!

Liefs Ron en Ilse

Sanne

Alweer op de helfd nondeju dat gaat snel!!! Gaaf dat jullie ook al het een en het ander van het land hebben gezien!!! Succes met het verbeteren van de hygiene!!!

Kus Sanne

Solanche&Natas :)

Hoi Oma&Tante Rox,

Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan daar :),
Hoop dat t assisteren en helpen bij t wassen van de kindjes een verbetering word in de hygiene..Want dat is wel zoooo belangrijk!!Succes nog en we kijken uit na t volgende verhaal..

Liefs en dikke knuff van ons

Hedi en Livai

heey Roxy and Mom,

weer erg indrukwekkend om te lezen!
Kunnen wij ons toch niets bij voorstellen ;)
Super hoe jullie je steentje hieraan bijdragen, hopelijk kunnen jullie hier straks met een voldaan tevreden gevoel op terugkijken.. Iig zeker een Hele ervaring rijker !! Super knap - goed van jullie ! Succes nog en natuurlijk ook Plezier !

Liefs, Hedi en Livai

Elly

Kusje van mij

Janine

Super gaaf jullie safari, foto's spreken zeker voor zich!!
Goed dat jullie zo bezig zijn om ze te benadrukken hoe belangrijk hygiene is en nu hopen dat ze daar ook mee aan de slag gaan!

xx

Breg

geniet nog van jullie laatste 2 weken en suc-6 met helpen ofcourse!!
die safari lijkt mij echt tof..
xx

meggie en ties

zit net samen met meggie naar de fotos te kijken geweldige ervaring voor jullie veel gezien en veel beleefd
groetjes ties en meggie

Louisa van wanrooij

Mooi hoor de safarie,maar ook leuk hoe jullie met de kinderen omgaan en dat ze met Zoveel kleine dingen blij zijn. Ik heb voor jullie fototegoed opgestuurd

Magda

Hoi Louisa& Andre,
Bedankt zeg voor jullie fotocredits!!
Fijn dat jullie zo mee'reizen' en ebthousiast zijn. Ik vind echt veel leuker als ik van te voren kon bedenken. We zullen proberen zoveel mogelijk foto s te uploaden, kost ons veel tijd hier maar we doen ons best. groetjes magda en rox

Joke en Chris

Hoi Magda en Roxanne,

Geweldig wat jullie doen. Jullie zien en beleven heel veel zo te lezen. We kijken alweer uit naar het volgende verhaal en foto's.

Groetjes Chris en Joke

sjanetheerkens

Beste Roxanne en Magda,

Een heel gevarieerde reis waarin jullie veel hulp geven en ook nog veel moois van het land zien.

De aller mooiste herinneringen, die jullie mee zullen krijgen van deze reis is de bagage die jullie samen opdoen om dit als moeder en dochter ondernomen te hebben. Nog een hele fijne en behulpzame tijd toegewenst. Groetjes Evert en Jeanette

Suzanne

Hee Roxanne, echt super gaaf wat je allemaal mee maakt! Ik word gewoon jaloers op die mooie verhalen haha. Toch kan IK bijna niet wachten tot je terug bent, want ik zit al af te tellen naar het moment dat alles voor de minor is geregeld, heb er zin in :) nog een fijne week en tot daarna! Xx

Ad

Hallo Roxy en Magje.Erg leuk te lezen dat jullie zoveel plezier in de dingen beleven om die arme kindertjes enigzins te helpen .Hopelijk blijft er bij hun wat hangen van de aanwijzingen van de 2 Hakskes jullie hebben in iedergeval je Best gedaan.Mooi ook dat je buiten jullie nuttig werk om ook nog "'n stuk ongerepte natuur kunt aanschouwen zoals wij die alleen van TV kennen.Ik denk dat jullie dadelijk in 4 weken een hoop hebben gezien en ervaren dat je nooit meer zult vergeten.Dames nog veel plezier en succes deze laatste week Groetekus Ad

rinus en trudy

hee magda en rox,
het begint nu alweer af te tellen ,zijn blij dat tot nu toe alles zo goed en mooi verlopen is.zijn hardstikke trots op jullie om na een jaar hard werken op deze manier jullie vakantie in te vullen.hou ook deze laatste week alles heel en nog een fijne tijd. tot zaterdag.
groetjes

Doingoood